vrijdag 21 oktober 2011

ego

Debby Ego is de prachtige naam voor iemand in Omroepland. Vooral die achternaam is te mooi om waar te zijn. Je verzint het niet. Als je hem gebruikt voor een romanfiguur, iemand die werkt in de televisie-industrie, zullen mensen zeggen dat het te ver gezocht is. Maar Debby bestaat echt!
Ik ken haar een beetje van de NOS, iets beter dankzij Twitter en sinds kort vooral van een reeks indrukwekkende weblogverhalen. Daaruit blijkt dat ze niet alleen goed werk verricht in Hilversum. Ze zet zich als bestuurslid in voor de Stichting Duniya en momenteel is ze in de Noord Indiase stad Varanasi, in de sloppenwijk Nagwa, waar ze hartstikke druk is met een lange ‘to-do-lijst’ voor verschillende projecten.
Ik heb met Debby wel eens gesproken over haar vrijwilligerswerk en de bevlogenheid spatte er vanaf. Ik raakte zo enthousiast dat ik beloofde om haar project te steunen, maar eenmaal thuis was ik laks. Ik kwam niet in actie. Tot ik deze blog las. Ik realiseerde me dat Debby zich inzet voor een organisatie die het geld direct en op de juiste plek inzet.
Vanavond heb ik gelijk mijn eerste kleine bijdrage overgemaakt. Mijn tweede bijdrage is deze oproep aan alle collega’s die zich ook al eens voorgenomen hebben om Debby te steunen en aan iedereen die liever geeft aan een overzichtelijke club dan aan een duistere collectant of een organisatie die je gelijk voor de komende jaren donateur wil maken.
Bij Stichting Duniya moet je wezen, want dat is een club met geweldige Ego’s!




1 opmerking:

  1. Dank voor je mooie blogpost en donatie! Groet, Mirjam Letsch (http://www.duniya.org/nl/wie-zijn-wij/)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.